dinsdag 30 september 2014

feest in de brievenbus

Vandaag viel het nieuwe boek van Claire en Saskia, haken en kleur FEEST in onze brievenbus.
Een waar feest als je het mij vraagt, vol gezellige, kleurige maar vooral inspirerende patronen en foto's.
Echt smullen...


Ben echt blij met dit boekje erbij, ondanks het me niet aan inspiratie ontbreekt.
Ik heb er lustig op los gehaakt de afgelopen tijd.
Ik haakte dit mouwloze vestje voor moppie in een neutrale tweed garen.

Gehaakt mouwloos vestje enjoymyenjoyz

Een groot en dik deken voor onze kleine man. Gehaakt met enkel vasten op naald 12 met drie draden te samen, leuk effect voor zo iets simpels, al zeg ik het zelf.

Enjoymyenjoyz deken haken

close-up gehaakte deken

Ook nog schattige baby slofjes voor hem.
Ik haakte ze alleen met acrylgaren en dat zal ik de volgende keer niet weer doen.
Het pilt (noemen jullie dat ook zo?) onwijs door dat getrappel en geschuif met die wiebel beentjes.

Vrolijke gehaakte baby-slofjes

Nu word er gewerkt aan een vrolijk gekleurd kussenhoesje en werk ik aan een patroon voor een gehaakt kraagje voor moppie. Wanneer deze klaar is verschijnt het patroon hier op mijn blog.


Nog even een kiekje van heerlijke macarons van een nieuwe zaak hier in het dorp, Dries en co.


En een lieve verrassing van mijn grote schat.


Veel liefs Joyce





5 opmerkingen:

Lizette zei

Hoi, wat passen je bloemen mooi bij de macarons (maar die laatste zijn vast al op, hihi). Leuk hesje en mooie deken heb je gemaakt! En inderdaad, slofjes blijven mooier van katoen. Veel plezier met het feestelijke haakboek! Ik twijfel nog of ik hem aan ga schaffen, ik heb verschillende boeken maar maak bijna alles van patronen van internet... En heb nog zoveel ideeën opgeslagen dat een boek er eigenlijk niet meer bij hoeft, haha. Groetjes!

lindy zei

hoi, wat een leuke site.

ik was op zoek naar een haakpatroon voor een poncho met capuchon voor mijn kleindochter van 1 jaar.
heb je misschien een patroon voor mij van die schattige poncho die je gemaakt hebt?

groetjes
lindy

Joyce zei

Dankjewel Lindy, de capuchon verzon ik zelf aan de poncho. Maar omdat ik deze vraag al vaker kreeg ben ik bezig met het uitschrijven van wat ik deed. Houd mijn blog in de gaten, zodra ik het patroon af heb plaats ik een berichtje.

lindy zei

dat doe ik, wil het patroon graag hebben.
groeten lindy

Unknown zei

Hallo,

Om voor een meisje van 11 jaar hoelang moet ik de ketting maken dan en blijven de aantal steken het zelfde en bij welke steken moet de dan 2 steken in een steek haken

Gr Leona