vrijdag 14 februari 2014

Gebreid jurkje

Normaal gesproken ben ik niet zo'n breiSTER. Maar wanneer ik bij een klant een superleuk zelfgebreid jurkje voor haar kleindochter zag, werd ik toch geprikkeld. Ze kopieerde voor mijn het patroontje uit een boek wat ze in Duitsland had gekocht. Het origineel is gebreid met een lekker warm wolletje. Maar aangezien ik niet verwachtte zo vlot klaar te zijn, koos ik voor katoen in lente kleuren en een maatje groter dan moppie nu heeft. Het breide lekker weg, eigenlijk helemaal niet ingewikkeld.
En zeker zo leuk om te doen als haken, iig die kleine kledingstukken dan.


Ik vond nog een leuk babybreiboek van vorig jaar. Eens kijken wat ik hieruit nog zou kunnen breien.
Er zijn qua haakproject voor babykleding toch wat beperktere keus, dus wie weet wat er nog meer van mijn twee naalden glijd. Maatje 50/56 voor het kleine schoppertje in mijn buik moet ik nu toch ook kunnen.



Veel liefs Joyce 

Geen opmerkingen: